Valberedningen har ordet!

Till alla medlemmar!

2019 börjar lida mot sitt slut och vi blickar mot ett nytt spännande år.

Då flera ledamöter väljer att hoppa sina poster av olika orsaker så hoppas vi i valberedningen att just DU vill vara med i den nya konstellationen.

VA-projektet och fiberframdragning är snart i full gång. VA-gruppen kommer fortsatt att bestå av Göran Pettersson, Kenneth Svensson och Tomas Pargelius som ersätter Stig Mårtensson. En ny grupp är tillsatt av styrelsen, bestående av Göran Pettersson och Alexander Rosenquist, vilka ska jobba tillsammans och direkt med/mot entreprenör/er i VA-projektet - vilket har varit ett önskemål ifrån ESEM för att underlätta lokala frågor under VA-projektets gång. Fler spännande projekt kommer säkert födas efter att dessa är slutförda.

Vi söker dig som är engagerad och driven att föra Näshulta Österby Samfällighet framåt, samtidigt värna om medlemmarna och miljön vi redan har. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av styrelsearbete sen innan, men det är inget krav.

Mycket information om de olika posterna finns på hemsidan under styrelse/ verksamhet www.nashultaosterbysamfallighet.net/verksamheten, men för mer information och detaljer kan ni kontakta oss i valberedningen.

Vi ser fram emot just ditt mail och hoppas att många vill engagera sig i samfälligheten och bygga för en ljus framtid!

Vi vill också trycka lite extra för posten som kassör. Stig har som vi skrivit tidigare avsagt sig platsen och för att förenkla övergången vill vi hitta en ersättare snarast.

Poster som utlyses per 19.11.2019 är: Ordförande Kassör Ledamot/Vice ordf. Båtklubbsansvarig GA3-sjövattenansvarig

Väl mött

Valberedningen